2010. június 14., hétfő

My 1955 TLF Panel.




Az én tűzoltóm 1955 Szeptember 13-án került le a Wolfsburgi futószalagról.
A stuttgarti Hahn (egyik legrégebbi VW kereskedő Németországban) Volkswägen kereskedéséhez szállították. Eredetileg egy kívül belül alapozott normál kastenwägen volt.
Stuttgartból Gaildorfba (80km-re) került a kocsi, ahol az ARWA nevű harisnyagyár használta. 1957-ben a gyár létrehozott egy saját tűzoltóságot, és az 1955-ös busz jó alapnak tűnt az átalakításhoz.
Mivel több szakmunkás is a közelben volt (asztalos, lakatos) ezért saját maguk alakították át kastent. Fábol saját maguk ácsoltak egy komplett tűzoltbelsőt, mely a tömlők tartására, és a szívattyú befogására is alkalmas volt.
Sajnos a 1970-es évek elején a harisnyagyár tönkrement és bezárták. Szerencsére a kocsi a szomszéd falu (Gaildorf-Unterrot) önkéntes tűzoltóihoz került, és itt is teljesített szolgálatot 1988-ig, amikor is ajándékként Budajneőre került.
A tűzoltó nagyjából 2-3 évig teljesített szolgálatot Budajenőn, majd egy nagyobb Mercedes Típusú autó érkezett szintén ajándékba. Sajnos a szertár kicsinek bizonyult a 2 kocsi számára, ezért a Transporter kiszorult onnét. A közeli fatelep fészerébe került, ahol gondosan felbakolva és letakarva várta a bevetéseket.
A fatelepet azonban pár évvel késöbb eladó sorba került, és a kocsinak költöznie kellett.
Így felkerült, egy önkéntes tűzoltó kertjébe, ahonnét késöbb én 2002-ben megvásároltam.
Az autó nagyon jó restaurálási alapnak bizonyult. és 2004-ben elkezdődött a karosszéria javítása.
Jelenleg a fényezés előkészületei zajlanak, és remélhetőleg nyár végén le lesz fújva eredeti tűzoltó (RAL 3000) pirosra. A lökháríatók és a jelvény fekete(RAL 9005), színű lesz. A karosszéria belseje, marad az alapozott (Grundiert) szűrke.
Késöbbiekben fotókat éstöltök majd fel róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése